آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

گپ و گفتی کوتاه و دوستانه با مداح با صفای اهل بیت (ع) سید مجید بنی فاطمه

با سلام

به دوستان عزیز قول داده بودم که مطالبی رو که در شب شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از سید مجید بنی فاطمه شنیدم براتون بازگو کنم .

بعد از مراسم وقتی سید مجید منتظر دوستانش بود که بیان و با هم به سمت محل اقامت حرکت کنن من ده دقیقه ای رو تونستم با این نوکر با صفای اهل بیت گفتگو کنم.

حال این مکالمه رو اگر دوست دارید دنبال کنید .

راهنما :(سید محسن من هستم و سید مجید هم که همه می شناسن).

سید محسن: سلام حاجی خدا قبول کنه.هر وقت صدای شما رو میشنوم اون زنگ صدای شما برای من بسیار دل نشین هست و علاقه زیادی به مداحی های شما دارم.

سید مجید : سلام سید جان خواهش می کنم لطف دارید هر وقت که استفاده بردید برای ما هم دعا کنید که ان شالله به حق جدمون عاقبت به خیر بشیم.

سید محسن : آقا سید من یه جمله از شما شنیدم سال ۸۵ توی دانشگاه آزاد میبد که دهه اول صفر اونجا مداحی می کردید یادمه که شب آخر مراسم بود و شما در روی لبه حوض حیات دانشگاه نشسته بودید و سخنران هم در حال سخنرانی  بود که ایشون مداحان رو مورد حمله قرار دادن و گفتن که مداح ها دین رو به انحراف کشیدن و کلی از مداحان انتقادات تند کردند و گفتند این ها میان وسط مجلس صدای سگ در میارن و از این جور حرفا....

یادمه که وقتی شما وارد مجلس شدید و میکروفن رو دست گرفتین گفتین که امشب می خواستم روضه حضرت زهرا بخونم ولی باید امشب روضه جای دیگه ای رو خوند و اشاره ای به مجلس یزید و اون دلقکی که اهل بیت رو مسخره می کرد داشتید و بعد از اون به اون شخص سخنران رو کردید و گفتید ما هر چی یاد گرفتیم از شما بزرگوارا بوده و درست نیست که حالا یه عده مداح بی سواد یه جملات زشتی رو به کار می برن یا حرکات زشتی رو انجام میدن به همه مداحان این مساله رو تعمیم بدین .

اصل کلام من اینه اون رو شما گفتید که استاد ما فرمود که هر کی [تو ی این وادی]استاد نداشته باشه هلاک میشه !! آیا میشه بفرمایید منظور از استاد استاد اخلاقه یا استاد مداحی یا چیز دیگه؟

سید مجید: ببینید استاد اخلاق رو که همه ما نیاز داریم و همه ما باید جلوی یه کسی سر فرود بیاریم و مکارم اخلاقی رو از اون شخص یاد بگیریم حتی شمایی هم که خوننده نیستین نیاز به استاد اخلاق دارین که راه رو به شما نشون بده ولی این کنار یه استاد دیگه هم باید باشه که اون استاد مداحی هست که به شما می گه که چه جرفی رو چه جایی بزنین چه مطالبی رو بگین چه مطالبی رو اصلا به زبون نیارین مثلا یکی میاد میگه

خدایا به موی زینب (س) !!!! 

بعد از این سید مجید  بلافاصله گفت : تو بیجا کردی مگه موی زینب رو کسی دیده .

از این لحن سید مجید خنده ام گرفت .

بعد از این من از سید مجید پرسیدم که شما معمولا با صدای زیر و خیلی وقتها با گام بالا مدت طولانی می خونید چه می کنید که صدای شما بعد از این همه داد زدن و با این تن صدا خوندن نمی گیره؟

سید مجید: ببینید چون تمرین زیاد بوده و خیلی توی این زمینه کار شده صدا نمی گیره و این که من بگم چطور صدا توی این گام بالا افت نمی کنه رو نمیشه توضیح داد باید کار کرد این کار یه چیزی نیست که بشه توضیح داد یه مهارت که با تمرین زیاد کسب میشه.

خب راستش رو بخواین بیش از این یادم نمیاد شاید هم برخی کلمات جابجا شده باشه ولی مضمون کلمات همینه وچکیده گفت و گوی بنده با حاج سید مجید بنی فاطمه تقریبا همین بود.

ولی یک نکته که به ذهنم رسید از یکی از مداح های قدیمی که ایشون شبیه خوانی هم می کرده و هنوز با وجود 75 سال سن مثل یه جوون 20 ساله چهچه می زنه این بود که ایشون می گفت اگر کسی بتونه صداش رو بندازه توی سرش خیلی بهتر و بیشتر می تونه بخونه بدون این که صداش زود خسته بشه اولش برام سخت بود که بفهمم صدا رو توی سر انداختن یعنی چی ولی کم کم قلق کار دستم اومد ولی با این وجود فکر می کنم هنوز هم باید بیشتر تمرین کرد تا بشه به اون درجه رسید که نیم ساعت گام بالا رو خوند و صدا رو با کیفیت بالا حفظ کرد.

این هم جزء همون درسهایی هست که نمیشه گفت باید خود شخص توی تمرینات متوالی کم کم این مهارت ها رو کسب کنه.

امیدوارم که از این مطلب عزیزان بیننده و خواننده سایت بتونن استفاده مفید رو ببرن.

نظرات 9 + ارسال نظر
عشق حسین چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 16:54 http://www.eshghe-hosein.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی دارید اگر مایلید با هم تبادل لینک کنیم
التماس دعای فرج

مجتبی پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:52

سلام.خوب ولی ناکافی بود.ای کاش در زمینه صدا ریزتر میشدید و سوالات دیگری میپرسیدید.اگر بشه از شکل تمرینات مداحان بزرگ اطلاعاتی بدست آورید ممنون میشم.
با تشکر

بین الحرمین یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 14:48 http://naleh.ir

با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم وبلاگ

دوست عزیز وب سایت بین الحرمین در طرح جدید خود تبادل لینک خود را با وبلاگ های مذهبی و حمایت از آنها را آغاز کرده است
شما دوست عزیز نیز میتوانید برای تبادل لینک و لگو به وب سایت ما مراجعه کنید و یا به ایمیل م و که پیوست شده است خود را معرفی و لگوی خود را برای ما ارسال نمایید

در جیمیل nalehco@gmail.com
در مسنجر یاهو: h.m1388@yahhoo.co
در سایت ناله :info@naleh.ir
در منسجر الفریا: hashemm
در مسنجر طاها : hashem65


( تا کنون فکر کرده اید که چرا سایت های مبتذل همیشه با آمار بالا برخوردارند یکی از دلایلشان در ارتباط بودند مدیران آنها با هم و تبادل بنر و لینک با هم هست ما نیز با این کار و هدف باید پیش برورم در ارتباط بودن این وبلاگ ها و سایت ها موجب پیشرفت میشود )


منتظریم منتظر ....

حیران دوشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:03 http://heyaat.parsiblog.com

سلام وبلاگ جالبی بود از آشناییتون خوشحال شدم انشا ا... رابطه بیشتری با هم داشته باشیم خوشحال می شم

مرتضی مهرورز یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 20:48 http://link313m.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما...
مدیر لینک باکس مذهبی 313m : لینک باکس مذهبی 313m یک سال است که راه اندازی شده و هم اکنون آماده دریافت لینک از سایت و وبلاگ های مذهبی می باشد.
از شما دعوت می شود که جهت ارسال لینک خود برای قرار گرفتن در لینک باکس اقدام نمایید.
لینک ها در لینک باکس به سه صورت قرار می گیرد :
1- لینک ویژه ( بازدید بالای 70 )
2- لینک سایت ( بازدید بالای 30 )
3- لینک وبلاگ ( بازدید بالای 15 )
لینک های این لینک باکس کاملا مذهبی می باشد و لینک های غیر مذهبی و غیر اخلاقی در آن جایی ندارند.
هدف ما از راه اندازی این لینک باکس این بود که لینک سایت وبلاگ های مذهبی در محیطی مذهبی و در لینک باکس مذهبی قرار گیرد، نه در لینک باکس های غیر مذهبی و در کنار لینک های غیر مذهبی و غیر اخلاقی.
همچنین در لینک باکس امکان تبلیغ به صورت بنز با سایز (60*468) فراهم شده. (توضیحات در لینک باکس)
در صورتی که وبسایت شما روزانه بیش از 300 بازدید دارد می توانید یک بنز تبلیغاتی به صورت رایگان در لینک باکس قرار دهید. در غیر این صورت می توانید از تبلیغات به صورت پولی استفاده کنید. که برای وبلاگ های مذهبی ماهیانه 4 هزار تومان و سایت های مذهبی ماهیانه 6 هزار تومان است.
در صورتی که بنز (لوگو) تبلیغاتی ندارید مدیر لینک باکس با هزینه بسیار ناچیز نسبت به طراحی بنز برای شما اقدام می نماید. (توضیحات در لینک باکس)
در پایان قابل ذکر است که گفته شود نام این لینک باکس از 313 نفر اصحاب حضرت مهدی (عج) نشأت گرفته شده است.
منتظــر شــمـا هســتیم ...
با آرزوی موفقیت برای شما زیر سایه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انشالله...

صدرائی دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:53 http://wwwsadraei.com

سلام
ممنونم آقاسید
من خیلی وقته لینکتون کردم

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:34

التماس دعا آقا سید

مجتبی چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 14:01 http://www.fadakiye.blogfa.com

با سلام.اگه مایل به تبادل لینک هستید مارا خبر کنید.هیئت ما بیت الاحزان واقع در اهواز.لطف کنید لینک ما را قرار دهید

اشرفی راد(عین الدین) دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:31 http://aliashrafirad.blogfa.com/

باسلام آقاسیدهمه ساله خوشبختانه دهه ی آخرماه صفر مهمان سلطان خراسان علی ابن موسی الرضاعلیه السلام هستیم امسال به شماره اس ام اس
سایت امام هشت (ع) پیام دام که علاقمند آشنائی چهره به چهره باحضرتعالی می باشم که لطف نموده وآدرس دادید که درهیئت بودید ومن به آن آدرس ناآشنا-بامید سال آینده به شرط بقا التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد