آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

شعر مناجاتی ماه رمضان

سلام این هم یک شعر مناجاتی در ماه رمضان امیدوارم که مفید واقع بشه التماس دعا

جمع بشید عاشقای ماه رمضون

مهمونی داره خدای مهربون

غنی و گدا رو دعوت می کنه

همه عاشقا رو دعوت می کنه

این چه سفره ایِ که دل می بره

صاحب سفره بَدارم می خره

چی بگم که سفره خیلی با صفاست

صاحب سفره ما امام رضاست

سفره عطرش ز گلای یاسشه

سقای سفره عمو عباسشه

ای خدا یه قلب با صفا می خوام

من دیگه برات کربلا می خوام

دوست دارم برم تا بین الحرمین

جون بدم برای اربابم حسین

ای حسین جان به فدای سر تو

من به قربون لب اطهر تو

 

اشعار مناجاتی ماه رمضان

سلام

بازهم سلام

این بار سلام به همه اونایی که لبهاشون از فرط تشنگی خشک شده .

سلام به همه روزه دارها

سلام به همه مهمونای خدا

این بار با اشعار جدید اومدم ، اشعار ماه رمضون و مناجات های این ماه امیدوارم که خدا از همه ما قبول کنه و از همه شما هم التماس دعا دارم.

 لطفا جهت برطرف شدن اشکالات موجود  و ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی وبلاگ از نظر دادن هم دریغ نکنید.

دعوت حق

باز امشب حق صدایت کرده است

وارد مهمان سرایت کرده است

با همه نقصی که در من بوده است

باز هم او دعوتم بنموده است

میهمانی شد شروع ای عاشقان

نور حق کرده طلوع ای عاشقان

باز مولا سفره داری می کند

دعوت از عبد فراری می کند

دوستان آیید تا نجوا کنیم

محفل عشاق را بر پا کنیم

نیمه شب ها ناله و آوا کنیم

شاید آن گم گشته را پیدا کنیم

بسته ام من با دلم عهدی دگر

تا ببینم چهره مهدی دگر

السلام ای میهمانی خدا

ماه خوب آسمانی خدا

السلام ای روزه داران السلام

عاشقان مخلص ماه صیام

السلام ای ناله های نیمه شب

حال پر سوز و دعای نیمه شب

السلام ای ذکر پر سوز سحر

ای مناجات دل افروز سحر

السلام ای روزهای بی گناه

السلام ای شور اشک و سوز و آه

السلام ای روزه دار بی قرین

السلام ای دلبر صحرا نشین

یک شبی افطار مهمانم نما

تو خودت قاری قرآنم نما

ترنم عشق:

خدای من !! دوباره ماه رمضون شد ، دوباره ماه ضیافتت شد ، خدایا هر کی میخواد مهمونی بره لباس تمیز می پوشه با لباس کثیف و بدبو کسی مهمونی نمیره حالا اینو می خوام بگم من که اومدم مهمونی تو اومدم لباس گناه رو از تنم بیرون کنی عوضش لباس تقوی به تنم کنی .

آی صاحب خونه هوای این گدای هر ساله ات رو داشته باش.

امسال یه کاری کن دیگه دلامون خونه تو باشه یه کاری که که به کمال انقطاع ... نزدیک بشیم.

شور هیئتی یا شعور هیئتی مسئله این است!!

سلام

اول اعلام کنم که من واقعا شرمندم که این مطالب رو دارم می نویسم چون چند روز پیش توی یکی از مجلات داشتم مطلبی رو می خوندم که چشمم افتاد به یک تیتر بسیار تکان دهنده به چشمم خورد که واقعا متاثر شدم .

تیتر این بود که ((بسیار باعث تاسف است که بر روی آهنگ های مبتذل شعر مذهبی می گذارند)) فکر می کنید این گفته از کیست آیت ا.... یا جناب حجه الاسلام ... یا آقای وزیر ... یا ... خیر این گفته یک خوانده موسیقی سنتی بود که بسیار تلنگر عجیبی به من زد که بابا یک خواننده موسیقی برای من مداح اظهار تاسف می کنه .

توی این چند ساله هرچی تونستیم اشعار پر معنی رو کنار گذاشتیم و چسبیدیم به چند تا شعر احساسی البته نباید از یاد برد که ابزار کار یک مداح استفاده از اشعار خوبی هست که احساس شعف و شادمانی رو در وجود مخاطب زنده می کنه اما تا چه حد بعضی وقتها احساس ما به جایی می کشید که تو اشعارمون از تعابیری مثل حسین اللهی و زینب اللهی و با تو قهرم ای خدا و....استفاده می کردیم جواب این سئوال خیلی واضحه اونم اینه که ما بیشتر به فکر شور دادن تو هیئتها بودیم .

عوض اینکه محوریت برنامه مون ایجاد معرفت توی دل مستمع باشه محوریت رو به سمت آهنگ های غربی سوق دادیم  یا اینکه همش به فکر این بودیم که سبک سینه زنی یاد بگیریم این وسط تنها چیزی که غریب واقع شد معرفت بود تازه اینها که خوبه کارمون به جایی رسید که آهنگ پلنگ صورتی و خونه مادر بزرگه و امثالهم رو هم با کمال فضاحت توی مجالسمون خوندیم برادر مداح من هیئت خونه مادر بزرگه نیست به خدا هیئت خونه اربابمون امام حسینه چرا این قدر توی جاده خاکی داریم قدم می زنیم آیا وقتش نشده که عوض خوندن این اشعار و سبک هایی که اصلا با مجلس امام حسین هم خونی نداره بریم چهار تا مطلب قشنگ و زیبا رو در بیاریم و به مستمعمون این ها رو تحویل بدیم .

این رو هم بدونیم که شاید یه روز به خاطر همین مداحی مون پیش خدا مواخذه بشیم شاید از ما بپرسن که این همه وقت مردم رو گرفتی تویی که میکروفون دستت بود چی گفتی به مردم تا به وسیله محبت حسین مردم به خدا نزدیک بشن.

فقط منو ببخشین شاید خیلی خوب نبود که بعد از چند ماه غیبتب که داشتم این جوری شروع می کردم ولی  باید از یه جایی شروع کرد تا ان شا الله همه مداح ها روزی بتونن با مطالعه و با معرفت برنامه خیلی قشنگ و امام حسین پسندی رو اجرا کنن .

ازهمه داریم التماس دعا           می سپاریم همگی را به خدا