آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

آموزش مداحی - جلسه مذهبی فرهنگی انصار الرضا (ع) مشهد مقدس

اشعار مداحی- آموزش مداحی و مباحث فرهنگی سیاسی و اجتماعی

شعر مدیحه سرایی درباره فاطمه زهرا (س)

فاطمه! ای ماه محمد (ص) نشان
خاک‌نشین حرمت عرشیان

ای نگهت مایه‌ سرمتی‌ام
هستی تو فلسفه‌ هستی‌ام

خنده‌ بزن ای گل احساس من
سوسن من یاسمن و یاس من

خنده بزن تا که بخندد خدا
لب بگشا تا همه گردد فدا

ای تو جگرگوشه‌ ختم رسل
بلبل من، سنبل من، برگ گل

خنده بزن، گل متبسم شود
موسی دل تا متکلم شود

ای صنم پرده‌نشین خدا
عشق علی (ع)، ماه گزین خدا

چشم بگردان که بگردد فدک
ای به فدایت همه انس و ملک

در نمک خوان خدا فاطمه (س)
جان جهان، جان خدا فاطمه (س)

مادر گل‌های بهشتی تویی
غرق شدم، صاحب کشتی تویی

فلسفه‌ عشق تو را از برم
این دل خونین و دو چشم ترم

صورت آفاق اگر نیلی است،
من به گمانم رد آن سیلی است
شاعر : امیر علی مصدق

شعر مداحی زمینه برای شهادت حضرت زهرا به همراه دانلود سبک زمینه

در ابتدا عذرخواهی می کنم به دلیل این که در فایل صوتی ضمیمه شده به علت سرماخوردگی صدای حقیر اصلا مطلوب نیست ولی از آنجایی که هرف رساندن ملودی و آهنگ قطعه شعر مورد نظر بود بالاجبار با همین صدای گرفته این قطعه اجرا شد.

این قطعه زیبا در سال 1382 در هیئت انصاراالرضا (ع) مشهد مقدس توسط مداح اهل بیت هادی عبدی خوانده شد که به علت این که خیلی به دل بنده حقیر نشست در حافظه ام نیز ثبت شد.

به دلیل گذشت زمان نسبتا طولانی و احتمال خطای حافظه شاید برخی از کلمات کمی پس و پیش شده باشد به همین دلیل اگر احیانا به نظرتان این شعر مشکلی داشت بنده را در جریان بگذارید.

زهرا ای سرو خمیده قامت

ای یاس بنفشه پیکر

هم شاخه تو بشکسته

هم لاله تو شد پرپر

نظاره کن به اشک و آهم

به التماس در نگاهم

پرستوی مهاجر من

صبر و قرار خانه من

مرو مرو که بی پناهم

پرستوی مهاجر من

آه آه آه سینه نیلوفران گشته غم تو

می روی و خون من بر گردن تو

********************

ادامه مطلب ...

فایل متنی ذکر مصیبت حضرت زهرا

حضرت چند روز آخر زندگی، دیگر رمقی در جانش نمانده و هر که به ملاقاتش می آمد، حضرت را نمی شناخت.

لحظات آخر ، صدا زد :

اسماء ! نگاه کن من بدنم را خوب شستم ، دیگر تو نگذار حضرت علی (ع) پیراهن از تن من بیرون آورد (تا غسل دهد)، اگر خواست مرا غسل دهد از زیر پیراهن باشد.(1)

(بعد از آنکه حضرت سفارش فرمود که پس از لحظاتی خواب، او را بیدار کنم) دیدم صدایش نمی آید. رو به قبله خوابیده و پارچه ای روی صورتش کشیده صدا زدم یا بنت رسول الله ! دیدم صدایش نمی آید.چنان وحشتی مرا فرا گرفت - با خود گفتم ، نکند آن لحظه ای را که خودش انتظار می کشید - زبانم لال - فرا رسیده باشد. کم کم آمدم جلو ، تا روپوش از صورتش برداشتم ، دیدم فاطمه (س) از دنیا رفته. (2)

 

منابع:

(1) منتهی الامال جلد یک ص 262

(2) منتهی الآمال ج1 ص 263 / جلاالعیون ص 271/ کشف الغمه ج1 ص 500/ بحار الانوار ج 43 ص 186 / .....

شعر خوب برای دهه فاطمیه حضرت فاطمه زهرا(س)

خونمون ابری شده چشماتو واکن دخترم

وقت بی صبری شده منو نیگا کن دخترم


نکنه غمگین باشی وقتی بابات میاد خونه

گره نازک ابروهاتو و اکن دخترم


وقتی من رفتم بیا بعضی شبا به یاد من

جا نمازو واکن ومنو دعا کن دخترم


براشون دعابکن اگر چه بی خیالتن

باهمه همسایه ها اینجوری تا کن دخترم


تا زمین خوردی پاشو اگر چه خاک آلود باشی

یاعلی بگو وبابا رو صداکن دخترم


اگر احساس خطر کردی برا جون بابات

دلتو بسوزونو آتیش به پا کن دخترم

شعر زیبا برای فاطمیه

اونا که فصل بهارو به روز سیاه کشوندن

جمع شدن با چن تا هیزم باغ لاله روز سوزوندن

جاری شدپایین چشمات چشمه آب کبودی

بال پروازت شکسته توی آسمون دودی

زخمی شد درخت عمرت وقتی که تبر پا می زد

غیرتش خرج نگا شد هر کسی دلش جا می زد

ادامه مطلب ...

دانلود شعر و مداحی حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه فایل صوتی و متن

ای گل خزانم آتش زدی به جانم

ای پرستوی من رفتی ز آشیانم

مانده کنج سینه غم های بی حسابم

بی تو در مدینه سلام بی جوابم


در غمت خمیدم ، امیدم ، رفیق خقته زیر گل ها

ای فرشته رویم چه گویم چه کرده هجرانت به دل

مرتضی و دوری ، صبوری ندارم و بریده ام

یاد روی ماهت بریزد ستاره از دو دیده ام

یاس نیلوفری - کی مرا می بری

وای از این غم جدایی



بعد تو به عالم من دلخوشی ندارم

بی تو با که گویم غمهای بی شمارم

من که در مدینه غریب و بی شناسم

سر بر آر و بشنو زهرا تو التماسم

یاس نیلوفری - کی مرا می بری

وای از این غم جدایی

در کنار قبرت ،ببین در اعتکافم

کعبه هستی و من ، دور تو در طوافم

از غمت بر آید ، زسینه آه سردم

بی تو من که دیگر ، علی کوچه گردم

کی رود ز یادم ، غم تو ، ای مانده بین کوچه ها

کس خبر ندارد ، زداغت ، با من چه کردی کوچه ها

کی رود ز یادم ، که دشمن ، هست تو را گرفته بود

کی رود زیادم ، که زینب ، دست تو را گرفته بود

یاس نیلوفری ، کی مرا می بری

وای از این غم جدایی

دانلود سبک شعر